English French Spanish

Quina broma és aquesta

escolagravi 50anys

Us fem arribar el posicionament dels alumnes de batxillerat i el professors del Claustre de l'Escola Gravi davant les darreres decisions del Departament d'Ensenyament i el malestar generaltizat que han provocat, tant a alumnes com docents, les darreres noticies sobre la Selectivitat d'aquest 2017. 

Quina broma és aquesta?

Dimecres 8 de febrer vam rebre una circular del Departament d’Empresa i Coneixement  que ens informa de la convocatòria corresponent a aquest any de les proves d’accés a la universitat. Fins aquí, correcte. Aquest escrit ens indica que “mantenen la mateixa estructura d’edicions anteriors, tal i com s’ha anunciat reiteradament”, vet aquí la sorpresa, continues llegint i t’adones que l’afirmació inicial se’n va en orris. No hi ha novetats? ¿No és una novetat que en la fase general obligatòria la matèria a escollir estigui vinculada a les matèries comunes d’opció?

Continuem llegint i observem que a la fase específica els alumnes escolliran entre una vintena d’assignatures. Quines són aquestes assignatures? Hi seran incloses les matèries comunes d’opció?

 

Davant de les incògnites ens adrecem a la pàgina del Departament i no està actualitzada, ho estarà en breu. Vet aquí.  Hi truquem i comuniquen. 

Des de quan es canvien les regles d’un joc un cop iniciat? Per què no hem sabut aquests canvis el mes de setembre quan vam començar el curs? Per què no hem estat convocats a cap reunió amb els coordinadors de selectivitat, com era costum any rere any? Preguntes i més preguntes sense resposta.

Pensem que és una falta de respecte cap als alumnes, que han fet càbales des de 1r de Batxillerat per poder obtenir el resultat que els sigui més favorable. Amb quin criteri s’ha decidit aquest canvi? A qui ens hem d’adreçar perquè ens l’expliqui? Qui ens justificarà els motius d’aquesta decisió?

“Les PAU 2017 es mantenen d’acord al disseny de la Generalitat, adaptant la correcció de les proves de català” Quina barra!!! Sí, ho hem copsat, se’n manté l’estructura, però no així el càlcul de les notes que conforma aquesta estructura.

Hem arribat a un punt en què és possible vendre gat per llebre d’una manera descarada sense que ho sembli. Emboliquem que fa fort, fem veure que no passa res. “Tal i com s’ha anunciat reiteradament”. – ah, no havíem quedat així?. No, no, senyores i senyors, no és així com havíem quedat.

Quina broma és aquesta? Potser aprofitant que s’acosta Carnaval el Departament ha pensat de fer una juguesca, perquè si no no s’explica. No s’explica que es menystingui la feina duta a terme per milers d’alumnes i professors, el treball diari, la preparació i l’estudi de les classes. En fi, una tasca biunívoca anomenada ensenyar.

Avui 13 de febrer rebem un altre comunicat on s’indica el llistat de les 20 matèries que podran escollir els alumnes, una incògnita descoberta.

Val a dir que la premsa va comunicar la notícia, tot i que amb errors, abans que nosaltres –el col·lectiu de professors i alumnes- en sabéssim res. Aquesta no és manera de treballar, cal una mica de seriositat i respecte per una feina que comença l’any que els alumnes inicien el batxillerat, no quatre mesos abans de l’examen de les PAU.

Els darrers anys sembla que ens moguem en una mena de circ que va canviant de pistes per distreure’ns constantment de l’objectiu primordial, que és formar els joves. Els temes de fons mai no es resolen i constantment apareixen ítems que l’únic propòsit que tenen és despistar la comunitat educativa dels temes que mai es resolen.

Ara, per exemple, toca parlar d’indicadors, de projectes, de la nova forma d’avaluar, de l’atenció a la diversitat –temes seriosos i interessants si els poguéssim treballar com cal- i entre tota aquesta disbauxa ens trobem atrapats en aules amb 30 alumnes ben diversos, amb criteris variables i canviants i sols al mig de la pista esperant quina serà la darrera novetat que haurem de sortejar.

Com si fóssim una empresa que fabrica llaminadures, no cal que ens preocupem de res. Els indicadors que elaborarà el Departament ens mostraran allò que cal millorar a la nostra escola per tal d’integrar-nos en aquest embolic gegant cada cop més infranquejable.

Per al nostre país, la sort és que alumnes i professors continuem fent la nostra tasca malgrat la quantitat d’obstacles que anem rebent. Però la paciència s’esgota i comencem a estar-ne tips. Estem cansats d’imposicions a què no trobem sentit, de missatges buits de contingut, de fer l’esforç sols i trobar-nos com a resposta papers per emplenar i burocratitzacions absurdes.

Malgrat tot hi ha esperança -donat que és la darrera cosa que es perd- perquè potser algun dia els òrgans gestors consultaran a professors i alumnes  per elaborar les directrius de l’ensenyament, en comptes de lliurar aquesta tasca a persones que han abandonat les aules fa anys i ens proposen idees irreals, assegudes en una poltrona que abandonaran quan els convingui, sense que els importi gens ni mica el bé o el mal que hagin fet i les conseqüències que tingui.

  • Tornar
  •   |  
  • scroll back to top
  •   |     |  

Segueix-nos a Twitter

Agenda d'activitats

L'agenda de les #escolescoop

Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
28
29
30